Update Aiden

8 juni 2013 - Hoorn, Nederland

De laatste weken zijn voorbij gevlogen, maar we beginnen weer een beetje te landen. Met Aiden gaat het sinds een week weer behoorlijk goed. Ruim een week geleden ging zijn sonde er opnieuw uit en hebben we het weer zonder geprobeerd. Na een paar spannende dagen, waarin Aiden echt minimaal dronk, heeft hij het toch weer helemaal opgepakt. Inmiddels drinkt en eet hij prima, al heeft hij nog wel wat kuren. Alles wat hij niet echt lekker vindt, haalt hij nu direct uit zijn mond en gooit hij weg. Hij heeft nu ontdekt dat hij macht kan uitoefenen over wat hij binnen krijgt en dat laat hij weten ook. Stiekem vinden we dat wel grappig, maar het is ook een uitdaging om hem ook "op te voeden". Hij is sowieso erg opstandig op het moment: wil niet in zijn buggy, niet verschoond worden, laat heel duidelijk weten wat hij wel en niet wil.

Nu Aiden weer goed eet en drinkt, is hij ook duidelijk sterker geworden. Het liefst loopt hij de hele tijd. Maar dat gaat nogal onstuimig en instabiel, dus dat kan niet de hele dag.  Als we Aiden voor zijn eigen veiligheid weer een tijdje rust aanbieden in zijn stoel of buggy, laat hij (langdurig) weten dat hij het daar niet mee eens is.  Hij is op het moment erg druk en beweeglijk,  terwijl het qua epilepsie juist ontzettend goed gaat. Hij heeft de afgelopen week vaak maar 1 aanval per dag gehad, en zelfs 2 dagen helemaal geen. Dat hebben we al 3 jaar niet meer mee mogen maken!

Sinds deze week gaat Aiden ook weer naar het ODC (dagopvang), en daar merken ze ook heel duidelijk dat hij veel meer en vooral veel gerichter is gaan kijken sinds de Dolfijntherapie. Ze gaan nu samen met ons de oefeningen en werkwijze die we hebben geleerd op het CDTC  hier voortzetten. Geweldig dat ze daar zo positief op inspringen!

Afgelopen maandag zijn we naar een Dreamnight geweest. Dat is een avondopenstelling van een dierentuin of pretpark met vrij toegang voor (uitgenodigde) chronisch zieke kinderen en gehandicapten.  Er zijn dan ook extra activiteiten en vaak word je nog verwend met gratis eten en drinken. En dit keer mochten we naar het Dolfinarium. Dat was natuurlijk wel erg leuk zo vlak na de dolfijntherapie. Aiden was niet in topvorm en een beetje overprikkeld, maar hij keek wel duidelijk naar de dolfijnen en reageerde vooral heel sterk op de geluiden van de dolfijnen. Bij de dolfijnenshow binnen zaten we zo dichtbij het bassin(pal voor de plek waar een dolfijn uit het water komt), dat Aiden ondanks de drukke muziek heel rustig zat te kijken naar de dolfijnen. Mooi om te zien.

Nu Aiden weer beter is en de zon zich ook in Nederland laat zien, komen we weer toe aan ontspanning en aan het terugblikken op onze Curaçao-reis. Even heerlijk nagenieten dus. Intussen nemen we al stappen voor de volgende keer en zijn aan het brainstormen wat voor acties we nu kunnen houden om aan het geld te komen voor de therapie....

1. Riet Engel:
    9 juni 2013
    Hoi Astrid, Raymond, Ean en Aiden. Net jullie hele reisblog gelezen. Heel leuk om te lezen. Wat een belevenis en toch ook duidelijk resultaat. Jammer dat Aiden ziek werd, waardoor de therapie niet ten volle kon worden benut en dat hij na thuiskomst ook nog naar het ziekenhuis moest. Maar gelukkig gaat het nu weer beter en heeft de therapie toch vruchten afgeworpen. Daarom op naar de volgende sessie dolfijntherapie!!
    Groeten Riet