Naam:
Foto’s:
1523
Video’s:

Over mij

Aiden is een jongetje van 9 jaar. Hij heeft het syndroom van Down en een hardnekkige vorm van epilepsie vanaf dat hij 7 maanden oud was. Dit houdt in dat hij dagelijks meerdere epileptische aanvallen heeft en er veel onrust in zijn hoofd en lijf zit. Door de combinatie Down en epilepsie heeft hij een flinke achterstand opgelopen in zijn ontwikkeling. Hij kan zich moeilijk focussen en door de epileptische activiteit is het erg moeilijk nieuwe dingen te leren en het geleerde vast te houden.

Maar Aiden wil wel graag leren, er gaat duidelijk meer om in zijn hoofd dan hij kan laten zien. Hierdoor raakt hij geregeld gefrustreerd. Toen we bijna 4 jaar geleden dit reisblog opende, stonden we net voor ons grote avontuur: Aiden ging voor de eerste keer dolfijntherapie volgen op Curaçao. In die periode kon Aiden moeilijk iemand aankijken en keek niet echt om zich heen; hij was vooral naar binnen gericht. En daar heeft de dolfijn ondersteunde therapie geweldig werk gedaan! Inmiddels zijn we een tweede keer geweest en ook toen heeft Aiden weer belangrijke stappen gezet. Bij de reisverhalen lees je een dagelijks verslag over deze twee therapiereizen.  Ook tussen de reizen door proberen we jullie op de hoogte te houden

Er valt nog zoveel te ontwikkelen bij Aiden en we merken dat hij er echt een veel blijer kind door is geworden. Hij kan zijn wensen (en afkeer) nu veel duidelijker maken en ziet de dingen om zich heen, wil ontdekken. Dus natuurlijk willen we weer, zodra dat financieel mogelijk is.

Voor eventuele donaties hebben we een apart rekeningnummer geopend. Het geld dat hierop wordt gestort, wordt alleen voor Aiden's therapie gebruikt. Dus mocht je ons willen helpen om de vervolgtherapie mogelijk te maken, elke euro is zeer welkom!

rek. nr. NL 15 ABNA 0504 887327 t.n.v. Aiden van de Ven

Over mijn reis

Dit blog wordt gebruikt om een verslag te geven van de dolfijn ondersteunde therapie die Aiden op Curaçao heeft gevolgd, en hopelijk weer gaat volgen. Ook is het de bedoeling om tussendoor updates te geven over de ontwikkelingen die hij doormaakt en wat er allemaal op pad komt. We hopen dat jullie met plezier zijn vorderingen volgen!

Bezochte landen

Ik heb 7 landen (3%) bezocht:

Curaçao, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Nederland, Nederlandse Antillen, Spanje.