Aiden weer thuis

25 mei 2013 - Hoorn, Nederland

Inmiddels houden de dagelijkse beslommeringen ons alweer aardig bezig. Het is moeilijk om het rustige tempo en de ontspanning van Curaçao vast te houden, hier is altijd weer zoveel te regelen. Afgelopen woensdag mocht Aiden mee naar huis. Hij krijgt nog sondevoeding, maar dat kunnen we thuis ook voortzetten. Inmiddels begint hij alweer duidelijk sterker te worden, kan weer wat langer zelf zitten. En hij wil weer meer actie, maar lopen vergt echt nog teveel van hem. Gelukkig gaat hij alweer zelf steeds een beetje meer eten, waardoor we in principe de sondevoeding kunnen terugschroeven. Het vervelende is echter dat hij nog steeds geen druppel drinkt, dus alle vocht moet door de sonde worden toegediend.  De infectie in zijn mond is wel aan het afnemen, maar nog niet weg. Gisteren had het boefje ook nog even zijn sonde eruit getrokken. Hij kan helaas nog niet zonder, dus de thuisverpleegkundige kwam om er een nieuwe in te doen. Sindsdien heeft hij er niet meer aan gezeten.

Aiden weer thuisAiden zonder neussonde!Aiden weer met

We moeten nog even geduld hebben.  We willen het liefst aan de gang met de aanwijzingen die we in Curaçao hebben meegekregen, maar dan zal Aiden wel iets beter in zijn vel moeten gaan zitten. Wel zijn we tussendoor steeds bezig om Aiden te leren ons aan te kijken als we tegen hem praten, maar ook als hij ons iets wil "zeggen/antwoorden",  zodat het aankijken een duidelijk onderdeel wordt van zijn communicatie. We hebben op Curaçao gezien dat je dat van hem kunt verwachten, en hij moet natuurlijk wel kijken als je met plaatjes, picto's of gebaren aan de gang wil.  Verder zijn we nu op zoek naar een "verzwaringsvest" en een speciale massageroller voor Aiden's gezicht en handen zodat we verder kunnen met zijn prikkelverwerking.

Lekker in het hoge gras

Ean begint nu pas een beetje in het Nederlandse ritme te komen, hij kon de afgelopen week  's avonds erg moeilijk in slaap komen. Inmiddels is hij alweer druk met school, zwemles en muziekles. Vandaag had hij alweer zijn tweede proefgitaarles, en meneer is trots dat hij de volgende keer(de laatste proefles) zijn eigen gitaar mag meenemen. Nu weet hij het zeker: hij wil op gitaarles!

Straatmuzikant of nieuwe Tim Knol

1. Jamila:
    27 mei 2013
    Gelukkig is Aiden weer thuis! Hopelijk knapt hij snel op en gaat weer zelf drinken.

Veel beterschap Aiden!

Groetjes, Jamila