Rustig dagje

26 april 2014 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Het was een warme dag met veel wind en we begonnen weer vroeg vandaag. De jongens waren om 05.00 uur klaarwakker en niet meer in slaap te krijgen. Omdat de reis en het tijdsverschil er toch wel in hakt, besloten er een heel loom dagje van te maken. Het lastige is dat Ean en Aiden tijdens de lunch alweer een flinke dip hadden, dus dat was wel een middagje doorbijten om ze toch in het ritme van Curaçao te dwingen. Na een langgerekt ontbijt weer even een wandeling gemaakt richting strand en uiteindelijk weer naar het Sea Aquarium. Het toeval wil namelijk dat een collega van Raymond deze week ook op Curaçao is en vandaag met dolfijnen ging zwemmen. En zo ontmoet je elkaar dus aan de andere kant van de wereld.

Fotomodel tegen wil en dankAntoinette E. te Z. met dochter

Het Sea Aquarium is aan de kleine kant, en toch vermaken wij ons er elke keer weer. Er is toch elke keer weer wat nieuws te ontdekken in de waterbakken. Het was te merken dat Ean hier vorig jaar heeft rond gelopen met de kidsclub, we kregen via hem een hoop extra info over de vissen. Handig zo'n privé-gids. Bij Aiden weten we niet zeker of hij iets herkent of zich iets herinnert, maar het lijkt er wel op. Als we het over de dolfijnen hebben, verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. Dit keer was hij ook geïnteresseerd in de flamingo's. We kwamen vandaag ook de (hoofd)therapeute waar Aiden vorig jaar mee heeft gewerkt tegen en de hoofd dolfijntrainster. Dat was in ieder geval een warm weerzien. We kunnen bijna niet wachten op maandag.

Aiden kijkt naar de flamingo'sMet z'n drieën bij de flamingo's

Lekker nog een stuk gewandeld in de omgeving van ons hotel, waar het weer genieten was van de vele leguanen, salamanders en vogels die je tegen komt. Inclusief een hele mooie kolibri, die het Raymond door zijn snelle bewegingen heel moeilijk maakte om te fotograferen. Maar het is toch gelukt een paar prachtige foto's van het beestje te schieten.

Een kolibriWat een kop.Ook veelvuldig aanwezig

Na de lunch op het strand besloten om de koelte van ons appartement op te zoeken zodat de jongens daar hun gang konden gaan. Ean was zo moe dat hij vandaag niet eens wilde zwemmen en Aiden heeft toch wel flink wat last van zijn epilepsie, dus dan maar even niets. Tenminste, Raymond ging nog even boodschappen doen met de shuttlebus, en ik bleef met de spelende jongens achter in het hotel. Ean vermaakte zich prima met de tv en een puzzelboekje en Aiden genoot ook duidelijk van het op de grond spelen met zijn (primo) legoblokken. Ook liet Aiden weer merken dat hij dol is op Spongebob op de tv. Grappig, het is niet echt een grote televisiekijker, maar als Spongebob op staat, klimt hij bijna in de tv.

Spelende jongensAiden spelend op de grondSponge Bob moet van dicht bij bekeken worden

Ean lag rond 19.00 weer helemaal gevloerd op de bank en ook Aiden sliep vrij vroeg, nu afwachten hoe vroeg ze morgen weer paraat zijn. Officieel wordt Koningsdag morgen niet op Curaçao gevierd, ze houden het hier dit jaar nog op de 30e. Maar hier in de buurt van Mambo Beach is morgen vanaf 08.00 een kinder vrijmarkt met extra activiteiten, ben benieuwd hoe dat is in deze tropische omgeving.

1. Sem:
    28 april 2014