Koningsdag

27 april 2014 - Willemstad, Nederland

Terwijl het feest in Nederland vandaag overal is losgebarsten, moeten we hier wachten tot 30 april voor de viering van Koningsdag. Wel werd er hier bij het strand, bij de nieuwe Boulevard van Mambo Beach, een klein feestje gehouden. Met een kleine kleedjesmarkt en diverse activiteiten werden de kinderen vermaakt. Ondanks de kleine omvang en de locatie, een vrij steriel recent gebouwde boulevard, was het wel sfeervol. Je zou verwachten dat het op deze locatie vooral voor toeristen zou zijn, maar er waren juist veel gezinnen te vinden. De 30ste wordt het in de binnenstad gevierd, of we daar heen gaan weten we nog niet. De kans is groot dat dat te veel wordt voor Aiden zo vlak na de therapiesessie.

Koningsdag Mambo beach 1Koningsdag Mambo beach 3Koningsdag Mambo beach 4

Verder vandaag weer naar het strand geweest. Normaal zijn we niet zo van die strandgangers, maar het strand is hier echt heerlijk. Echt zo'n droomstrand uit een reisboek met palmbomen, wit zand en gezellige strandtentjes. Verder is natuurlijk de temperatuur van het water heel aangenaam en kun je dicht bij het strand al snorkelend genieten van mooie tropische vissen. Ean heeft zichzelf vandaag overwonnen, hij vond snorkelen in zee altijd eng, maar is nu met zijn vader op pad gegaan en heeft genoten van het onderwaterleven. Hij kan niet wachten tot hij weer kan snorkelen. Met Aiden vandaag wat meer gezwommen in zee, hij begon enthousiast mee te trappelen en met zijn zijn handen te zwemmen. Wel vond hij de stroming spannend dit keer, hij klom helemaal in ons en klemde zijn armen om onze nek, dit wel allemaal met enthousiaste geluiden. Zo hebben we dat nog niet eerder bij hem gezien. Helaas geen foto's hiervan omdat we zelf veel te veel genieten van het samen in het water zijn.

Mijn 3 mannen op de lounge bankAiden bij Hemingway 1

Wat betreft de epilepsie hebben we het bij Aiden nog niet rustig gekregen, en dat is erg jammer. Hij valt nu weer een paar keer per dag door een aanval en begint daardoor onzeker te worden met lopen. Wel lijkt hij nu het kruipen te ontdekken, en dat is eigenlijk ook weer mooi. Je valt natuurlijk een stuk minder hard als je kruipt. Maar het grappige is ook dat kruipen een doel was dat we vorig jaar van de therapeute hier hadden meegekregen omdat Aiden nooit gekropen heeft en dat schijnt slecht te zijn voor je senso-motorische ontwikkeling, waar weer Aiden's motorische onrust vandaan kan komen. We hebben daar door Aiden's gezondheidsperikelen eigenlijk amper aan kunnen werken. En nu, vlak voor de tweede keer therapie, gaat Aiden uit zichzelf kruipen....

1. Wouter Popma:
    27 april 2014
    hoi lieverds allemaal, wat goed dat jullie er weer zijn! HOERA.. wat een nuttige en fine zaak is dit toch.. Ik heb alles gelezen en bekeken [mooie foto's ook!] en hoop dat er een leuke en goede dolfijn komt die met hem aan de slag kan.. Leuk dat Ean ook zo geniet. Succes met de warmte en het vroege opstaan steeds.. pppfff... lekker dan ha ha !! nou dag! Wouter