Loom dagje

29 februari 2016 - Willemstad, Nederland

Gelukkig begint Aiden weer iets beter te slapen, al was hij wel weer om 04.00 wakker. Dit keer wel weer in slaap gevallen en "uitgeslapen" tot een uur of zes. Na zijn onrust gisteren, besloten we vandaag écht een rustig dagje te houden. Dus op tijd naar het strand gegaan en lekkere ligbedden gehuurd onder de palmbomen. Het zee was weer heerlijk, wel erg druk op het strand/de boulevard i.v.m. een groot jaarlijks event t.b.v. een stichting die zich inzet voor de strijd tegen kanker. Er werd een loop gehouden, een afstand gezwommen, gefietst en er is een onderdeel zeilen. Van dat laatste hebben wij niet veel mee gekregen, maar het was wel behoorlijk druk op "ons" strand. Nog even geluncht op het strand en daarna op naar ons hotel voor nog meer rust: lekker hangen bij het zwembad, in de lounge etc. Aiden was op het strand vrij ontspannen, tijdens de lunch ineens heel druk tot hij eindelijk een loszittende melktand kwijt raakte, dat luchtte duidelijk op.

Helaas vandaag maar één foto. We hadden alleen een actioncamera mee, en om één of andere reden is verder alles mislukt. Maar dat maken we morgen wel weer goed met Aiden/dolfijnfoto's. Ja, morgen om 08.00 mag Aiden weer aan het werk. Wij hebben er zin in, we hopen Aiden ook.. Het is ook afwachten hoe de klik tussen Aiden, de therapeute en de dolfijn is. Toch wel een beetje spannend, onze doelstellingen voor Aiden's therapie zijn ook nog niet zo duidelijk, tenminste niet in detail. We willen graag verder op het pad dat we vorige keer zijn ingeslagen: dus zijn communicatie (met behulp van ja/nee kaarten en foto's) verder verbeteren. Hiermee werken we in de richting van een spraakcomputer, die we later in Nederland willen aanvragen. Hiervoor zou het handig zijn dat Aiden adequaat kan kiezen uit meer dan 2 keuzes en dat hij dan ook met zijn hand een kleiner vlak kan aanraken. Zo'n spraakcomputer zou voor Aiden kunnen betekenen dat hij ook dingen kan "vragen", het initiatief  kan nemen tot communicatie. Hopelijk haalt dat weer een stukje onrust en frustratie bij hem weg. Qua onrust willen we ook dat ze verder gaan met zijn sensorische integratie, kort door de bocht: zijn lichaamsbesef. Hierover hebben we tijdens de vorige therapie al geblogd, en ik zal er ongetwijfeld deze periode ook verder over uitwijden. Verder hopen we dat zijn focus en concentratie weer toeneemt, zodat we thuis weer verder kunnen met het ontwikkelen van spel.

1. Sylvia:
    29 februari 2016
    Lieve familie, al is het niet meer op Curaçao zelf, ik ga jullie reis zeker blijven volgen☺. Heel veel succes! Groetjes Sylvia (van de atletiek )
  2. Wouter Popma:
    1 maart 2016
    interessant en goed allemaal zeg wat je schrijft over de sensorische ontwikkeling en computer en zo,, hoop dat dit gaat werken in de nabije toekomst,,, houdt vol...

xx

Wouter