Laatste volle dag op Dushi Korsou

13 mei 2014 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Het zit er nu echt bijna op, vandaag was de dag van het afscheid. Nog even zwemmen, naar het strand, het Sea Aquarium, afscheid nemen van het CDTC en eten bij Hemingway met zicht op de (voorlopig) laatste zonsondergang in Curaçao. Wat hebben we het toch heerlijk gehad, het afscheid valt niet mee. Aan de andere kant, als de therapiesessies erop zitten voelt het wel dat het tijd is om te gaan. De sfeer bij het CDTC is zo fijn en warm en het volgen van de therapie zo intens, dat hier nog een tijd rondlopen terwijl iedereen alweer met nieuwe therapiegezinnen aan de gang is ook geen optie lijkt. Dus het is goed zo, we moeten er aan geloven.

Impressies van het strand 4Impressies van het strand 5Zonsondergang bij HemingwayLekker chill

Aiden was echt superdruk vandaag, maakte veel harde geluiden. Bij het CDTC werd hij boos toen we hem afscheid wilde laten nemen van de dolfijnen. Het is moeilijk om in te schatten wat het afscheid nemen met hem doet, maar hij was behoorlijk onrustig vandaag. Bij het afscheid nemen van Heike, Marjelijne en Katie deed hij het wel super. We hadden hem van tevoren uitgelegd dat we afscheid gingen nemen en dat hij ze dan wel moest aankijken. En dat deed hij ook duidelijk en veel langer dan normaal. Ondanks zijn drukte vermaakte hij zich prima, hij hield het vanochtend zeker 10 minuten vol om op de grond te zitten spelen. Ook Ean heeft het nog steeds erg naar zijn zin hier. Loopt hij normaal op vakantie na een dag of 10 al te roepen dat hij naar huis wil, nu is hij echt nog niet toe aan de terugreis.

Aiden aan het spelen 1Aiden aan het spelen 2Ean vermaakt zich alleen 2Sommige dingen zijn onbetaalbaar

Nu nog even de koffers inpakken en dan morgen op naar Nederland, waar we hopelijk nog even ons rustige tempo kunnen vasthouden. Morgen waarschijnlijk even geen update i.v.m. de reis. Daarna zullen we proberen net als vorig jaar jullie op de hoogte houden hoe het verder met Aiden (en ons) verloopt. En natuurlijk volgen er nog wat foto's en een samenvatting van wat Aiden en wij allemaal hebben geleerd. Tot zover vast bedankt voor het meelezen, het is leuk om te merken dat dit blog zo goed gevolgd wordt. Wordt vervolgd...........

1. Wouter Popma:
    13 mei 2014
    Klinkt helemaal geweldig mensen. Dat Ean afscheidsproblemen schijnt te hebben is een goed teken lijkt me dan. Het is allemaal weer niet voor niets geweest. Wat goed en fijn allemaal weer voor jullie. Jullie zijn een topteam. Goede reis en tot lezens weer! Liefs Wouter
  2. Marjon de vries:
    13 mei 2014
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Elke dag heb ik genoten van de avonturen van Aiden. Wat heeft hij het super gedaan! Over 3 weken beginnen wij met Bram aan zijn nieuwe dolfijnenavontuur. Wanneer je het leuk vindt om Bram te volgen kun je me een pb sturen via SOS-mies.

Groeten
    Marjon
    (Moeder van Bram van Hoek)