Laatste volle dag op Dushi Korsou

7 maart 2017 - Willemstad, Curaçao

Aiden viel uiteindelijk pas om 03.00 uur in slaap, dus was vanochtend niet wakker te krijgen. Hij had zijn ogen nog stijf dicht toen we hem uit bed haalde. Maar ja, hij moest toch een beetje in een normaal ritme komen en we wilde graag nog even naar Willemstad. dus toch maar even doorgezet. Tijdens het ontbijt had hij nog wel moeite met zijn ogen open te houden, maar eenmaal in het busje richting Willemstad werd hij goed wakker. Even een korte wandeling gedaan door Willemstad om wat sfeer te proeven en een lekkere "Batido"  verse smoothie/sapje te halen bij het karretje tegenover de oude markt. Ondanks dat het bewolkt was, was het behoorlijk warm zo midden op de dag in de stad. We waren van plan, zoals we gewend zijn als we naar Willemstad gaan, bij de oude markt te eten. Maar we hadden ook goede verhalen gehoord over een Surinaams restaurant daar pal tegenover, en we hadden eigenlijk wel zin in iets pittigs. En daar hebben we geen spijt van gehad, ik heb in tijden niet zo'n lekkere roti gegeten als vandaag. Heerlijk!

Komt voor op het Monopoly spelRichting pondjesbrugDe brug is open.

Na het eten weer met een busje terug naar ons hotel. Het is altijd best een invasie, wij met zijn vieren en Aiden's xl buggy in het busje, maar we worden altijd heel vriendelijk geholpen. Eenmaal terug even wat strandspullen opgehaald voor een laatste duik, maar eerst even langs het CDTC voor het echte afscheid en onze traditionele "stagiairefoto" van Ean in stagiaireshirt met Aiden en het therapieteam (exclusief dolfijn dan en met 1 van de dolfijntrainsters van Chabelita, Amber). Het blijft lastig, dat gedag zeggen. Je voelt een soort dankbaarheid voor wat ze voor Aiden en ons hebben gedaan, maar de vele indrukken zijn ook nog niet goed gezakt, moeten nog een plekje krijgen. Gelukkig kunnen we de therapeute via e-mail op de hoogte houden, zodat er nog wat enthousiaste verhalen haar kant op kunnen van de ontwikkeling die we ongetwijfeld weer bij Aiden zullen gaan zien.

De stagiaire foto 2017

Daarna uitgebreid genoten van onze voorlopig laatste duik hier in zee, waar Aiden weer allerlei nieuwe trucjes uitprobeerde. Hij was inmiddels goed wakker en pakte in het water onze handen vast, ging op onze bovenbenen staan, strekken, naar achteren hangen en liet zich vallen in het water. Daar genoot hij duidelijk van. Leuk om te zien dat hij nu zelf initiatief neemt om iets nieuws te doen. Hij is sowieso flink helder en kijkt heel goed om zich heen. Er gaat weer een nieuw stukje wereld voor hem open....

In het water voor HemingwayOp de rugLaatste duik

1. Wendy:
    7 maart 2017
    Weer genoten van de prachtige verhalen en mooie avonturen. Goeie terugreis gewenst!
  2. Majorie:
    7 maart 2017
    Goede terugreis
  3. Natasja:
    8 maart 2017
    Dank je wel dat wij op deze manier mee op reis mochten. Hopelijk blijft aiden zich zo dor ontwikkelen