The day after

11 mei 2014 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zo, de therapie zit erop en stiekem dromen we al van een volgende keer. Als je ziet wat er in de afgelopen twee weken allemaal gebeurd is bij Aiden... En dan weten we dat dit maar weer een zetje vooruit was, we zijn benieuwd naar hoe hij zich de aankomende maanden blijft ontwikkelen. We zijn in ieder geval al weer flink wat stappen vooruit, en hebben tegelijkertijd veel aanwijzingen en tips gekregen om thuis verder mee te gaan. Het moet allemaal even bezinken, maar binnenkort volgt er een update waarin we een beeld zullen proberen te geven van wat er concreet allemaal gebeurd is en waar we mee aan de slag gaan.

Om langzaam af te kicken, hebben we vanochtend de dvd bekeken die het CDTC van de therapiesessies heeft gemaakt. Het filmpje geeft een leuk overzicht van wat een therapiesessie ongeveer in hield. Binnenkort zullen we proberen dit filmpje te plaatsen, net als wat foto's van het CDTC, maar die hebben we zelf nog niet eens bekeken.... Tijdens het tonen van het filmpje zat Aiden heel intens naar de televisie te turen. Je kon zien dat er sprake was van herkenning: als hij samen met de dolfijn in beeld kwam, verscheen er geregeld een prachtige glimlach op zijn gezicht. Het is duidelijk dat hij het dit keer allemaal veel bewuster mee maakt en er dus ook van geniet. Zo fijn is dat!

Aiden bekijkt zijn eigen verrichtingen 1Aiden bekijkt zijn eigen verrichtingen 2

Gelukkig hebben we nog twee hele dagen om te genieten van dit heerlijke eiland. We nemen dan ook langzaamaan afscheid. Vandaag nog even naar Willemstad geweest voor wat souvenirs en een heerlijke verse vruchtensmoothie. En natuurlijk nog wat sightseeing. De sfeer van het kleine centrum is aangenaam, dus het was fijn om nog even een rondje te doen. Tijdens ons rondje werden we overvallen door een flinke stortbui, maar dat gaf juist een prettige verkoeling, want het was vanochtend drukkend warm. Ook moeten we zo langzaam aan afscheid nemen van de mensen met wie we hier contact hebben gekregen. Voor Ean is dat best wel lastig, die heeft al een aantal vriendjes gedag moeten zeggen. Gelukkig had hij vandaag alweer leuk contact met een meisje wiens zusje maandag met de therapie begint, dus heeft hij weer een beetje afleiding.

Otrabanda 2Naderende bui 1Ean wil klimmenMonster op monster

1. Tessa:
    12 mei 2014
    Kan ean even antwoord geven op mijn mailtje

Groetjes tessa