Aftellen

14 maart 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag was Aiden gelukkig weer flink rustiger in vergelijking met gisteren. We hadden geen plannen, daarom geen gehaast.Het was ook vandaag  al weer vroeg warm, de bewolking en het windje zijn dan ook aangename verkoeling. Tot lunchtijd zijn we in het hotel blijven plakken, omdat Aiden zich heerlijk vermaakte op de vloer van onze kamer en van de galerij. En ondanks dat er genoeg schaduw was, zocht Aiden steeds de zon op om in te liggen. Hij genoot van het uitzicht, vooral de bewegende palmboombladeren vingen steeds zijn aandacht vandaag.

Aiden zoekt juist de zon opMet water spelen

Geluncht op het strand bij Chill, waar ze heerlijk gegrild vlees serveren, en Aiden lekker heeft liggen schommelen in een hangmat. Hij was ontspannen en een beetje dromerig. Doordat hij nu ook niet meer zo aan het schreeuwen was, kwam er weer ruimte voor gebabbel. Ook zei hij vandaag weer vaak ja en nee en een aantal andere klanken die leken op woorden. Het is nu de uitdaging om dat goed op te pakken zodat dat zich ook blijft door ontwikkelen. Waar we ook mee aan de gang gaan in Nederland, is het verder werken aan Aiden's lichaamsbesef. Er worden nu een paar prettige bij-effecten van de therapie zichtbaar. Zo is Aiden's motoriek duidelijk verbeterd. Hij heeft nu bv. al twee keer mijn bril te pakken gehad. Normaal moet je daar snel bij zijn, omdat hij de kracht en beweging in zijn armen niet onder gecontrole heeft en zo'n bril binnen de kortste keren krak zegt. Nu was hij met twee handen beheerst aan het voelen aan de bril en gaf hem daarna netjes terug. We zij heel benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld, we zien duidelijk meer controle over wat hij doet met zijn handen, dat zou betekenen dat er qua spel ook veel meer mogelijkheden voor hem zijn.

Aiden in de hamaca 2Droom ventje

Natuurlijk weer lekker gezwommen, met een nog steeds ontspannen Aiden die zich lekker voortbewoog en Ean die eindelijk het snorkelen weer oppakte. De broers hadden samen ook veel lol, Aiden zocht Ean op in het water. Ean lag op een gegeven moment lekker op een luchtbed en vroeg of Aiden er ook op wilde, Aiden zei duidelijk "nee". Toen hij een tijdje later toch even op het luchtbed werd gezet, dook hij er ook gelijk af. Het is dus echt niet zijn ding.

1. Ria Mulders:
    14 maart 2016
    Wat ik graag zou willen weten: zijn de positieve ontwikkelingen van de vorige therapie wel blijven hangen?