2e therapiedag, di 30-04

1 mei 2013 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag ging het alles wat anders dan gepland. Aiden's therapietijd was wegens organisatorische redenen veranderd van 08.00 naar 13.00 uur. Omdat we bang waren dat Aiden dan te moe en overprikkeld zou zijn, mochten we het vandaag om 10.30 proberen met een andere dolfijn (Nubia). Een voordeel daarvan was ook dat we dan 's middags nog naar Willemstad zouden kunnen om Koninginnedag te vieren. Echter Nubia was jong (2 jaar) en speels en wilde niet meewerken. Dus moest de therapie in het water gestaakt worden. In de evaluatie van deze sessie werd ons gevraagd om 13.00 terug te komen om weer met Papito aan de gang te gaan. Jammer van de Koninginnedag, maar de therapie gaat toch echt voor.

Nubia in actieVaren met PapitoPapito springtOntspannen en geconcentreerd

's Middags mocht Aiden direct naar het water, omdat hij bij de ochtendsessie zijn oefeningen 'op het droge' al had gedaan. Papito was heel actief en geconcentreerd en wist Aiden's aandacht geregeld te pakken. Aiden deed het ook super: hij pakte de bal als Papito die bracht, duwde de bal weer weg op 1, 2, ...3. probeerde de ring vast te pakken en raakte Papito steeds vaker aan. Maar wat echt prachtig was om te zien, waren de kusjes van Papito. Aiden vond dat in het begin niet prettig, zo'n dolfijnensnuit in zijn gezicht (hij houdt sowieso niet van gedoe aan zijn gezicht/hoofd). Maar Papito gaf niet op, en uiteindelijk hield Aiden heel ontspannen zijn hoofd stil als Papito kwam knuffelen. Dat was echt ontroerend om te zien.

KusjesKusjes vervolg 1Kusjes vervolg 1.1

Ean mocht vandaag alleen mee op het dock, de ouders zijn later aan de beurt. Dat was echt een geweldig avontuur voor hem. Hij mocht helpen met Aiden's oefeningen op het dock, de dolfijn aaien en een visje geven. Ook mocht hij met gebaren opdrachten geven aan de dolfijn, met als hoogtepunten de dolfijn laten zingen en "scheetgeluidjes" laten maken.  Het is echt fantastisch zoals ze de broertjes en zusjes hier betrekken in het hele verhaal.

Klaar om te beginnen met NubiaVoor de 2e maal naar het dock vandaagEan laat Papito windjes laten

Al met al heeft Aiden dus een langere sessie in totaal gekregen en lijkt hij er meer en meer zin in te hebben, hij was na de laatste sessie echt ontspannen maar ook moe. Dus morgen op naar dag 3.......

Slaap lekkerSlaap lekkerSlaap lekkerSlaap lekker

1. Elly louwen:
    1 mei 2013
    Hoe is t toch mogelijk dat er zo'n korte tijd een band ontstaat tussen Aiden en Papita. Een prachtige basis om vandaaruit verder te gaan. Ook Ean is nauw betrokken lees ik. Super Ean, dat je de dolfijn kunstjes kon laten doen, een geweldige ervaring! Dit alles op de dag dat Nederland een koning kreeg. Een historische dag waar jullie je eigen speciale herinneringen aan zullen hebben!

(Juf) Elly