1e therapiedag, ma 29-04

30 april 2013 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Kunstje Papito

Vandaag hadden we om 10.30 uur een informatiebijeenkomst van het Dolfijntherapie, dus rustig opgestart en op naar het Curaçao Dolphin Therapy & Research Centre (CDTC). Om 12.30 intakegesprek en aansluitend begon Aiden dan echt met de therapie. De therapie duurt totaal 2 uur: Aiden wordt opgehaald door de therapeute en de stagiaire: zij kleden hem om en doen in de kleedruimte wat oefeningen met hem. Dit duurt ongeveer een half uur. Daarna gaan ze naar het dock (plateau in het water van waar uit ze werken met de dolfijn), en laten Aiden contact maken met de dolfijn. De oefeningen, spelletjes die ze doen met Aiden en de dolfijn, vinden zowel plaats op het dock als in het water. Over de inhoud van de oefeningen vertellen we meer in een later reisverslag. Vandaag was vooral een dag om te wennen en contact te maken met de dolfijn. In het laatste half uur wordt Aiden gedoucht en aangekleed. Ook daar motiveren ze hem zoveel mogelijk actief mee te doen.

Op het dockMet therapeute Heike en dolfijn PapitoWeer op het dock

Het was voor Aiden nog duidelijk wennen, maar hij leek zich wel op zijn gemak te voelen in het water. Hij is in ieder geval niet bang voor "zijn" dolfijn Papito. Hij deed ook al duidelijk mee met een aantal oefeningen en probeerde contact te maken met Papito, best goed voor een eerste keer. Wij mochten alles van een afstandje bekijken. Morgen is het dock-dag. Dan mogen we, ook Ean, vanaf het dock de therapie van heel dichbij volgen.

Dansles deel 1Dansles voor gevorderen

Ean had vandaag een eerste kennismaking met de Kidsclub, voor broertjes en zusjes van deelnemers. Maakte hij zich er eerst nog druk om of hij dat allemaal wel wilde en durfde, nu kan hij niet wachten tot de kidsclub begint(woensdag).

Al met een al een heel indrukwekkend dagje. We zullen veel van de indrukken eerst moeten laten bezinken voor we het kunnen opschrijven.

1. Jansje van loggem:
    30 april 2013
    Wat ontzettend mooi om de foto's te zien. En wat goed dat Aiden goed op zijn dolfijn reageert. Ik lees iedere dag de blog en word er erg blij van. Xx
  2. Wendy:
    30 april 2013
    Wat geweldig dat aiden gisteren al gezwommen heeft met papito hij heeft al veel gedaan zeg voor de eerste dag. Vindt het ook heel erg leuk dat ik een rondleiding heb gehad daar, kan ik mij een beetje verplaatsen waar jullie zijn, bedank mevr Karel even als je haar ziet.
    Ik blijf jullie volgen.
  3. Ingrid Visser:
    30 april 2013
    Wat bijzonder om dit te mogen beleven. En wat zijn de foto's mooi om te zien. Ben heel benieuwd hoe Aiden op de therapie gaat reageren. Zo te zien is het contact met dolfijn Papito gelegd en wat zal het met jullie doen om je zoon zo te zien.
    Ean, ik hoop dat jij het naar je zin hebt en ook geniet van de aandacht in de Kidsclub.
    Ingrid
  4. Lars:
    30 april 2013
    Echt leuk dat jullie een blog bijhouden!
    Linda en ik kijken ook lekker mee naar jullie belevenissen.
    We hopen dat Aiden er van zal genieten, en Ean trouwens ook!
    Veel plezier.
    Linda en Lars
  5. Marjon en Tessa:
    30 april 2013
    Klinkt goed voor de eerste dag. Hopenlijk gaat hij er uiteindelijk ook echt van genieten. Heel bijzonder om het morgen samen te beleven. Heel veel plezier en geniet van de warmte! Lieve groet, Marjon en Tessa
  6. Wouter:
    6 mei 2013
    mooi verhaal dit,, nu al...