Van alles wat

14 mei 2013 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De dames van de markt

Vanochtend had Aiden een aantal aanvallen waardoor hij steeds weer in slaap viel, daarom de ochtend in en om ons appartement doorgebracht. Het probleem van slecht drinken sukkelt maar voort, we zijn de hele dag in de weer met spuitjes limonade of energievoeding om Aiden's vochtpeil een beetje acceptabel te houden.  Uiteindelijk hebben we het dan toch aangedurfd nog een paar uurtjes naar Willemstad te gaan. Even door een andere wijk gereden waar veel kleine en soms ook erg armoedige woningen stonden. Twee autominuten verder rij je dan weer een wijk in met prachtige grote villa's. Het contrast is hier soms wel erg groot. In de wijk Punda hebben we weer heerlijk gegeten in de oude markt en hebben we daarna nog even wat souveniertjes gekocht. We wilden nog graag een aandenken aan dit kleurrijke eiland, zodat we in Nederland nog af en toe weg kunnen dromen. Natuurlijk helpt de grote hoeveelheid foto's die we hebben gemaakt ook. De foto's die we op het blog hebben gezet, zijn slechts een selectie en dan hebben we foto's nog die we van het CDTC hebben gekregen.

Kleurrijk WillemstadContrasten ook hierContrastZijstraatje Oranjestraat

's Middags weer even gezwommen in het zwembad en het plan was om nog even naar het strand gaan, maar we maakten ons ook wel wat zorgen over Aiden. Vandaag heeft hij echt niks uit zichzelf gegeten en gedronken, en hebben we alles moeten forceren met een spuitje. Nu hoorden we dat er aan het begin van de avond een arts langs zou komen voor onze "buurjongen", en hebben we meteen maar gevraagd of die arts ook even naar Aiden wilde kijken. Conclusie arts: Aiden heeft een beginnende oorontsteking en verder zijn zijn slijmvliezen geïrriteerd door de airco en het zwembadwater. Hierdoor voelt slikken vervelend. Dus Aiden mag niet meer in het zwembad, moet aan de neusspray (waren we al mee begonnen) en omdat we woensdag moeten vliegen werd geadviseerd om te starten met antibiotica. Nu hadden we wel antibiotica bij ons, maar wij wachtten eigenlijk op het moment dat Aiden koorts kreeg, en dat heeft hij niet. Maar er scheen nu al voldoende indicatie te zijn. Na 5/6 dagen emmeren en met het risico op een ziekenhuisopname als hij niet snel méér gaat drinken, hebben we het advies van de arts opgevolgd.

Nu maar hopen dat Aiden snel opknapt. We hebben van de ouders van Veerle en Anne-Floor die ook een dochter met epilepsie hebben(Dagmar) nog wat extra energierijke voeding (drinken, appelmoes) gehad, zodat hij samen met de bijvoeding die we zelf mee hadden buiten vocht ook nog wat energie binnen krijgt. Morgen gaan we nog even naar het Sea-aquarium en afscheid nemen van het CDTC. Het zit er nu echt bijna op. Jammer, we zouden het hier best nog een tijdje kunnen volhouden......

1. Marieke:
    14 mei 2013
    Hai!
    Wat fijn om mee te kunnen lezen met jullie avonturen! Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg..! Echt een super-ervaring dit. Ik wens jullie alvast een goed afscheid en een voorspoedige reis naar huis.
    Groetjes, Marieke (De Pontonnier)
  2. Jamila:
    14 mei 2013
    Hoi Astrid en gezin,

Ik vind het erg leuk om je reisverslagen te lezen maar kom er niet aan toe om te reageren. Moeilijk hoor die epilepsie en andere nare ziektes. Ik zie ook bij Soukaina dat ze erg weinig weerstand heeft terwijl ze altijd warm gekleed is en die aanvallen belemmeren de ontwikkeling.

Maar goed dat Aiden ook heldere momenten heeft en geniet.

Groetjes, Jamila