Daar zijn we weer!

27 februari 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De dag na de reis

Bijna twee jaar na ons laatste bezoek zijn we weer op dit heerlijke eiland. Het lijkt veel korter geleden, alles voelt weer zo vertrouwd. De heenreis was pittig. Vroeg uit bed, het inchecken op Schiphol ging vlot, door de Douane met onze enorme hoeveelheid handbagage een stuk minder. Aiden's medicijntas moest leeg, althans alle flessen met medicijnen moesten apart gecontroleerd. Begrijpelijk, maar wel lastig als alles net precies past.. Het vliegtuig vertrok een uur te laat, maar die tijd hebben we onderweg grotendeels ingelopen.

Aiden was dit keer erg onrustig in het vliegtuig, maakte veel geluid en graaide naar alles wat hij kon pakken en op de grond kon gooien. Bij gebrek aan iets anders, ging hij over op onze gezichten, hij heeft sinds een aantal weken de gewoonte om bij onrust ons gezicht (niet zo zachtzinnig) vast te grijpen en eraan te trekken. Erg vermoeiend en soms best pijnlijk. Op zich was alles netjes geregeld bij de KLM, alleen kwam Aiden's rolstoel zwaar beschadigd uit het vliegtuig. Misschien niet zo goed te zien op de foto, maar het frame is totaal uit het lood, een grote scheur in de zitting, het metaal waar de zitting op steunt een deel flink verbogen en een stelknopje van de rugleuning is weg. Wat ze met dat ding hebben gedaan, geen idee. Maar er moet een behoorlijke dosis kracht op die rolstoel zijn gekomen om dat frame zo te ontzetten. Daar moeten we dus nog even werk van maken.

Ontzette rolstoel

Maar goed, we zijn er. Het is heerlijk weer, beetje bewolkt maar dat is wel fijn. En een stevige bries zorgt voor de nodige verkoeling. Vanochtend waren we al om 04.30 wakker dankzij het tijdsverschil, dus dit keer waren we ruim op tijd om om 09.00 boodschappen te doen met het shuttle-busje. Verder gestart met ons "vaste" rondje: lunchen op het strand bij Hemingway, wandelen langs de boulevard, rondje Sea Aquarium en wat zwemmen. Het rustige ritme zit er al aardig in.

Project Ean; 4 kleuren op een rij.De oranje troepiaal

Aiden's epilepsie is weer aardig van slag, maar dat begon in Nederland al. Heel vervelend, want we hadden daarvoor net een aantal weken mogen genieten van een rustige periode met zeer weinig toevallen en een hele alerte en rustige Aiden. Verder is hij opvallend ontspannen. Hij kijkt heerlijk om zich heen, geniet zichtbaar van het mooie weer, de palmbomen, het zwemmen en het buiten zijn. Het is duidelijk dat hij zich hier thuis voelt. Hopelijk nemen de toevallen ook snel af, zodat hij volledig kan genieten. Ean had het vandaag vooral druk met het nemen van foto's en verzamelen van info. Hij doet voor school een spreekbeurt over Curaçao en neemt zijn werk erg serieus.

Serieus werkEan in actie

Als het een beetje gaat met Aiden, gaan we morgen naar Willemstad. Verder zullen we hem dit weekend vooral veel rust moeten geven. Maandagochtend moet hij flink aan de bak: zijn therapie begint al om 08.00 's ochtends. We zijn heel benieuwd wat hij ons nu allemaal gaat laten zien!

1. Nicole:
    27 februari 2016
    Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Wat ontzettend balen van de rolstoel... dat is een enorme tegenvaller.
    Hopelijk gaat Aiden zich al beter in zijn vel voelen en is hij er maandag helemaal klaar voor.
    Ean je hebt toch niet al die 4 glazen leeggedronken?!
    Heel veel plezier en succes! Lekker genieten met zijn allen :)
  2. Marjoke:
    27 februari 2016
    Wat ontzettend leuk om dit verhaal te volgen, het ziet er nu al prachtig uit.
    Geniet met z'n allen en ben heel benieuwd naar het vervolg.
    Ik ga nu zelf ook weekje weg, dus zal het daarna weer pas zien, denk ik. lieve groetjes van Marjoke
  3. Sandra:
    Hè lieverds,

Wat fijn om wat van jullie te horen. Geniet er van en hoop op heel veel goed resultaat. En wel het zonnetje mee terug nemen in je koffer hè.

Xxxx
  4. Jansje van loggem:
    27 februari 2016
    Wat een naar begin, ik hoop dat het verblijf wel veel rust geeft en dat Aiden weer veel opsteekt van de therapie. Dikke knuffel voor jullie xx
  5. Annie:
    leuke foto hoor!
  6. Jamila:
    27 februari 2016
    Wat een vervelend begin van de reis zeg. Vervelend dat ze zo moeilijk doen en rot dat ze niet voorzichtig zijn omgegaan met de rolstoel.
    Gelukkig zijn jullie veilig en wel aangekomen en kunnen jullie meteen genieten van de mooie omgeving. Mooie foto's zeg! Heel veel succes met Aidens therapie!
  7. Nicole:
    Hoi,
    He balen van zijn rolstoel zeg..
    Ga heerlijk genieten met z'n allen en voor Aiden: heel veel plezier & succes met z'n therapie!
    Liefs, Nicole XXX
  8. Wouter Popma:
    1 maart 2016
    Wat fijn dat hij zich meteen weer zo thuis voelt op Curaçao!

Dat zal jullie ook prettig stemmen...

belachelijk zeg wat er met de stoel gebeurd is,, wat een debielen.. hoor ik zo vaak van mensen dat er wat stuk gaat voor/ tijdens/ na de vlucht,, bah!

Succes en plezier met de therapie maar weer, zet 'm op!

liefs, Wouter