Therapiedag 4

4 maart 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Na een goede nacht had Aiden vanochtend een hele goede therapiesessie. Hij was duidelijk in goede doen en had er zin in. Ondanks dat hij weer aardig druk was en geregeld met zijn hand Bibi's gezicht op zocht, is hier wel een duidelijke verbetering zichtbaar. Hij reageert op Bibi's correctie en haalt zijn handen steeds weer uit haar gezicht. Verder leek hij nu veel meer interesse te hebben in de dolfijn. Hij legde geregeld één of twee armen ontspannen boven op haar en liet zich zo meevoeren door het water. Chabelita was weer erg veel aan het "babbelen" en ook Aiden produceert steeds meer geluidjes.

Met 1 armMet twee armen vast

We werden vandaag weer enorm aangenaam verrast door ons mannetje, hij heeft verschillende woordjes nagezegd! Tijdens de therapie heeft hij "buik" en "handdoek" en na Bibi's "één, twee" zelf drie gezegd. Eenmaal terug in het hotel kreeg ik een duidelijk "hallo" van hem en je ziet en hoort hem reageren op onze taal en geregeld proberen wat te zeggen. Wat zou het gaaf zijn als dat zich door zet. Hij heeft de afgelopen jaren af en toe een paar woordjes gezegd, zoals mama, nee en op. Maar dat heeft jaren geduurd en bleef ook hangen op die paar woordjes. Als dat hier nu een boost zou kunnen krijgen, dat zou toch wat zijn.....

Ik doe het zelf welToch niet zo vervelend

's Middags weer lekker gezwommen in de zee, tot zonsondergang.

Poging tot zwemmenEan speelt bij zonsondergang

1. Lisette:
    4 maart 2016
    Jeetje wat hebben jullie alweer wat meegemaakt in een weekje tijd. Wat balen van de rolstoel, ben erg benieuwd wat ze daar over te.zeggen hebben. De korte nachtjes met Aiden zullen ook vermoeiend zijn, gelukkig hebben jullie een.heerlijk strand waar jullie een beetje kunnen bijkomen. Maar wat gaat het ook goed! Super dat Aiden zo goed reageert op de dolfijn en nieuwe therapeut. En wat ontzettend knap dat hij die woorden zo duidelijk zegt en drie zegt na de één, twee. Echt super!! Hopelijk blijft het zo geweldig gaan :). En Ean wat goed dat je zo goed op het dock geholpen hebt! Veel plezier en succes nog allemaal, geniet er lekker van.
    Liefsxx Lisette
  2. Jansje van loggem:
    4 maart 2016
    Wat goed om te horen dat het beter gaat met de energie. Ontroerend om te horen dat hij de woorden herhaalt wat zou het fijn zijn als dat doorzet! Liefs xx
  3. Jamila:
    4 maart 2016
    Geweldig dat Aiden wat woordjes probeert na te zeggen! Prachtige foto's trouwens!
    Geniet van het mooie weer en van de mooie omgeving en succes met de therapie!
    Wij hebben hier een druilerige regenachtige dag...
  4. Barbara Bader:
    4 maart 2016
    Ik geniet van de blog (al een paar jaar) wat fijn om zulke veranderingen bij Aiden te kunnen zien.
    Maar ook frustrerend als de epilepsie soms zo heftig op de voorgrond staat.
    Hopelijk komen jullie volgend jaar ook naar Curacao en kunnen we misschien iets voor jullie betekenen; ik denk dat Julian bv Ean graag een dagje te spelen wil hebben.
    Of een lekkere lunch bij ons thuis (met een lekker glaasje wijn?!)
    Heel veel sterkte en succes!
    Groetjes, Barbara
  5. Ria Mulders: