Dagje vrij

5 mei 2013 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Punda vanaf Otrabanda

Vandaag geen therapie, en dat is wel even afkicken. Aiden heeft gelukkig weer goed geslapen vannacht, dus zijn we een paar uur naar Willemstad geweest. We zijn daar heen gegaan in 1 van de vele kleine busjes die hier rond rijden. Dat zijn 9-persoonsbusjes, die heen en weer rijden op een min of meer vaste route: op verzoek wordt er een stukje omgereden en je kunt op die route overal in of uitstappen. Het is een beetje krap met een druk bewegende Aiden op schoot en een buggy mee, maar dan sta je wel voor ongeveer 1 euro per persoon in hartje Willemstad.

Koningin Emmabrug naar Otrabanda 2Paars hoort bij EanEan

Willemstad is een levendige, gemoedelijke stad. We hebben vooral wat rondgewandeld om te genieten van de mooie gekleurde huizen en de overwegend vriendelijke mensen. Vorige week hadden we al de wijk Punda bekeken, en daarom zijn we nu de  "Drijvende Brug" over gestoken richting de wijk Otrabanda. Deze wijk komt een stuk "volkser" over. Rommelige eettentjes met (keiharde) Caribische muziek en veel plaatselijke bevolking. Helaas ook veel vervallen huizen in de kleine, gekleurde straten.

En maar doorMooier Otrabanda 2Ean aldaar, met op de achtergrond man met lange haar en loshangende lantaarnpaal

Het was vandaag weer drukkend warm, er zit al dagen een flinke regenbui aan te komen en het verkoelende windje valt vaak stil. Aiden was ontspannen, maar had duidelijk last van de warmte, werd wat suffig en kreeg een aantal aanvallen achter elkaar. Er zat dus niks anders op dan weer terug te gaan naar ons hotel. Daar knapte Aiden in het zwembad al snel op. Ook Ean was blij in het zwembad, maar die kan ook wel genieten van de totaal andere omgeving zoals die in Willemstad. Morgen gaan de drie kinderen waar Ean in het hotel mee speelde weg, en hij ziet daar wel tegenop. Hij is bang dat het dan saai wordt. Wij denken dat dat wel mee zal vallen, maandag begint de Kidsclub weer, en volgend weekend gaan we het eiland nog wat verder verkennen.

Aiden na 1e weekAiden aan de wandel op speelplaatsjeMaar ff zitten