Arme Ean

26 februari 2017 - Willemstad, Curaçao

Vandaag mochten Raymond, ik en Ean zich opmaken voor de Family Swim. Helaas werd Ean gisteravond ziek, en was vandaag nog te beroerd om in het water te gaan. Hij voelde zich zo naar dat hij zelfs niet met iemand van het CDTC aan de kant wilde zitten terwijl wij in het water waren. Dus besloten om het samen met Ean op het dok te proberen en Raymond, de sterkste zwemmer van ons twee, alleen met Chabelita te laten zwemmen. Daar zat Ean dan met de koorts in zijn lijf op het dok. Hij wilde Chabelita niet eens aaien, geen opdrachten geven, niks. Uiteindelijk werd hij zelfs misselijk van het zitten op het dok, dus zijn we maar een bankje in de schaduw gaan zoeken om zo naar Raymond te kijken. Het leuke was dat Raymond nu alle tijd had om rondjes te zwemmen met Chabelita, ook met duikbril op lekker onder water naar haar kijken en uitgebreid uitleg kreeg van de (hoofd-)dolfijntrainster.

Papa swimEan kijkt ziek toeChabelita op de rug door de lucht

Na de Family Swim, of Daddy Swim zoals Ean het nu noemde, hadden we weinig andere keus dan terug te gaan naar het hotel en Ean op bed te leggen. Wel nog even een verse Awa di Lamunchi voor hem gehaald bij Hemingway. Dit is één van de nieuwe drankjes die Ean nu heeft  ontdekt (ook 1 van mijn favorieten) en bestaat uit verse limoen(sap), water, wat suiker en ijsblokjes. Het gaf hem het gevoel dat hij iets actief kon doen om beter te worden en ach een beetje extra vitamine C kan geen kwaad.... Gelukkig heeft Ean 's middags nog lekker geslapen en voelde zich even sterk genoeg om na het eten, waarvan hij zelf amper wat op had, even naar het strand te wandelen voor een kopje koffie en wat frisse wind. Bij de strandtent had hij even afleiding, zeker toen er pal achter ons opeens een vuurwerkshowtje begon. Lang hield hij het echter niet vol, hij is duidelijk niet lekker en wilde zo snel mogelijk weer slapen. Hopelijk knapt hij snel op, zodat hij weer echt kan genieten. Koorts hebben met deze hitte moet geen pretje zijn.

Knus tafereelMama droomt wegPapa doet gek

Aiden was vandaag weer wat onrustig met veel harde geluiden. Nou was het ook geen makkelijk dagje voor hem, we zijn niet echt veel weg geweest van het hotel, zijn niet gaan zwemmen. We hebben hem zoveel mogelijk uit zijn rolstoel gehaald om rond te "lopen", maar hij wilde steeds opgetild en daar was het vandaag nou echt te warm voor. Als hij afleiding had buiten hotel ging het wel, zoals tijdens de lunch bij Hemingway. Daar ging hij lekker zitten spelen met een plastic plantje. En toen Ean's middags sliep, nog met Aiden een wandeling gemaakt. Hier werd hij wel rustig en tevreden van. Ook ons korte uitje naar het strand genoot hij echt van, dan hoorde je hem niet. Maar binnen blijven in de koele hotelkamer, vond hij niet echt een optie.

Voelen met beide handenAiden bij zwembadAnsichtkaart

1. Jansje van loggem:
    26 februari 2017
    Ach arme Ean, ik hoop dat hij snel opknapt. Xx
  2. Anouk:
    26 februari 2017
    Lullig voor Ean dat hij zich zo beroerd voelt. Hopen dat hij snel weer opknapt!! Dat limoendrankje mag hij wel eens maken hoor ;)
    Leuk om te lezen dat Aiden zo relaxt en goed door de dagen gaat.
    Geniet nog maar van het mooie weer, hier alleen maar regen en harde wind....