9e therapiedag

3 maart 2017 - Willemstad, Curaçao

Vandaag alweer de voorlaatste dag van de therapie. We kregen vandaag al wat informatie over de terugreis en een evaluatieformulier over de therapie, dus je voelt dat het afscheid er weer aan zit te komen. En dat levert gemengde gevoelens op. Aan de ene kant is het goed dat Aiden morgen klaar is met de therapie. Je merkt dat hij aardig vermoeid en vol begint te raken. Na een rustige nacht heeft hij de hele dag harde geluiden lopen maken, we werden er soms echt gek van. Er is natuurlijk best wel veel van hem gevraagd de afgelopen twee weken, en nu is de koek een beetje op. Ondanks zijn drukte heeft hij het weer netjes gedaan tijdens de therapie. Je merkt duidelijk dat de geleerde vaardigheden van het met twee handen pakken/vasthouden en het kijken er nu echt inzitten bij hem. Hij reageert vlot op een opdracht en pakt dingen heel netjes vast. Die winst moeten we nu vast zien te houden... en we weten uit ervaring dat we de aankomende weken en maanden nog veel meer effect zullen gaan zien. Eerst moet de "storm" weer gaan liggen.

Van bovenTijd voor doktimede oceaan was nog onstuimiger vandaag

Aan de andere kant vinden we het afscheid nemen hier ook wel lastig. In die twee intense weken zie je zoveel moois gebeuren, krijg je steeds beter contact met de mensen hier en dat moet je nu weer (tijdelijk) loslaten. Want ja, de kans is inmiddels weer heel groot dat we hier terug komen. Had ik voordat we hier kwamen nog het voornemen om deze reis als een soort afscheid te zien, want ja het is best wel een forse investering om hier te komen dat op zijn minst ten koste gaat van een "normale" gezinsvakantie en uitjes. Na 1 dag therapie was ik alweer verkocht: het levert gewoon teveel moois op voor Aiden en ons om hier weg te blijven..

Morgen moeten we helaas ook afscheid nemen van Willem en zijn gezin, die vertrekken zaterdag. Het was zo gezellig om elkaar bijna dagelijks te treffen, bij te kletsen en de kids samen te laten spelen. Ean heeft vandaag weer een paar uur doorgebracht met "de meiden", waarvan het aantal de afgelopen dagen is toegenomen. Heerlijk dat hij zoveel kameraden heeft hier, hij komt de tijd goed door. Vandaag eindelijk weer eens de zee in geweest met Aiden, waar hij even wat minder druk was en na "het borrelen" nog lekker uit eten geweest.

Ean met z'n tantiesLekker spelen op het strandZomaar voor het uitzicht

1. Majorie:
    3 maart 2017
    Wat een prachtige dingen maken jullie weer mee en wat doen jullie kankers het beiden toch weer lekker goed. Stiekem ook wel weer blij dat jullie weer bijna terug komen hoor. Maar snap ook heel goed dat je door wil gaan in de trein waar jullie nu ingesprongen zijn
  2. Anouk:
    3 maart 2017
    Geniet nog van jullie laatste tijd!