weekend

17 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Na een goede nacht werd Aiden weer vroeg wakker. Uitslapen lukt die eerst dagen nooit goed, meestal zijn we rond half zes wel klaarwakker door het tijdsverschil. Maar vervelend is dat niet, nu hebben we lekker ontbeten in de "open lucht lounge" hier in het hotel en genoten van de zon die opkwam en de vogels die begonnen te fluiten en druk rond te vliegen. Na een dag geen eten binnen te hebben gehouden, was Aiden vanochtend gelukkig weer hongerig en heeft goed ontbeten. Ook is de koorts weg, en Aiden was duidelijk minder beroerd dan gisteren. Natuurlijk is hij nog wat slapjes, en heeft veel korte tukjes gedaan. Maar hij was er weer, maakte weer geluid en keek weer meer om zich heen.

ZonsopgangKijken naar het lichter worden van de luchtIn de ochtend aan de beterende hand

In de ochtend viel Aiden nog geregeld in slaap, dus zijn we in het hotel gebleven zodat hij even goed kon bijtanken. Tussendoor at en dronk hij gelukkig goed, dus begon hij al een beetje op krachten te komen. Voor de lunch een lekker schaduwrijk plekje gezocht bij Hemingway, waar we het gezin tegenkwamen waarvan hun zoon, Willem, voor de derde keer therapie volgt in dezelfde periode als wij, en waar we het altijd heel gezellig mee hebben.  Dus samen geluncht en bijgekletst, niet voor te stellen dat er twee jaar tussen heeft gezeten dat we elkaar niet zagen. De klik is er nog steeds. Ean heeft zich weer prima vermaakt met de meiden en Aiden liet het maar een beetje langs zich heen gaan omdat hij nog geen energie genoeg had om zich kenbaar te maken, te spelen of uit zijn rolstoel te komen.

Eerst met zijn dushi'sKanarie in het zandOp het strand bij Hemingway

's Middags dan eindelijk even een duik in zee genomen, maar dat vond Aiden dit keer een minder goed idee. Het water was best fris en er stond een forse wind.  Aiden ging enthousiast richting water, maar eenmaal met zijn voeten erin, begon hij op ons te klimmen en hele drukke geluiden te maken. Toch wilde hij er niet meteen uit, het was duidelijk dat hij wel zin had om te zwemmen, maar hij had het gewoon koud. Al met al toch een half uurtje in het water geweest, toen was het echt genoeg voor vandaag. Natuurlijk nog even naar de bar met de familie van Willem en daarna een hapje gegeten in het hotel zodat Aiden verder kan bijkomen. Hij moet nog wel wat verder aansterken voor zijn eerste therapiesessie op maandag. Hij is 's middags van 15.30 tot 17.30 ingedeeld. Dat is niet ideaal, meestal begint hij op dat tijdstip al weer aardig moe te worden. We gaan het meemaken, eerst kijken hoe het morgen gaat.