Lekker dagje

18 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Lekker dagje vandaag. Aiden is duidelijk aan de beterende hand, al valt hij nog geregeld in slaap. Maar dat deed hij de afgelopen maanden wel vaker, zomaar op de dag even wegdommelen. Helaas zijn we er nog niet achter waar dat door komt.  Vanochtend weer lekker vroeg eruit, daarna heel rustig opgestart en vervolgens naar het aquarium voor een eerste ronde daar. Gekeken naar de kleine aanpassingen die er waren gemaakt in de verschillende bakken: een soort "zoek de verschillen met de voorgaande jaren".  Het Sea Aquarium beschikt over een soort kraamkamer voor koraal. Daar kweken ze diverse soorten koraal tot ze groot genoeg zijn en dan worden ze hier in de omgeving "uitgezet" op een rif om daar verder te groeien en uit te breiden. Op deze manier zijn al kleinere stukken beschadigde koraalbank opgeknapt, en er worden nu binnen het aquarium meer soorten koraal gekweekt om later uit zetten. In het aquarium was Aiden direct een stuk alerter, vooral de grote bakken met diverse visjes trokken zijn aandacht. Mooi om hem weer te zien genieten.

Aiden bij een aquariumAiden voor een aquarium 3Aiden bij een aquarium 2

Dat genieten werd nog duidelijker zichtbaar toen we doorliepen naar het therapiegedeelte, omdat we Aiden vast wilden laten zien waar we morgen naar toe gaan. Vanuit zijn rolstoel eerst gekeken naar de golven die tegen de rotsen beukten. Toen we bij het bassin van de therapiedolfijnen aankwamen, haalden we Aiden even uit zijn rolstoel om over een muurtje naar de dolfijnen te kijken. Hij werd meteen enthousiast, zwaaide met zijn armen, maakte veel verschillende geluiden en lachte toen we hem vertelde dat hij morgen weer met één van hen mag zwemmen. Bijzonder om deze reactie te zien, we zijn dan ook benieuwd hoe hij het morgen gaat ervaren.

Gewoon een mooi gezichtGewoon een blij gezicht

Ook het zwemmen in de zee ging vandaag een stuk beter. Er stond niet zo'n hevige wind en Aiden durfde weer los (met bandjes) te drijven. Daardoor was het vandaag mogelijk wat langer te zwemmen, en dat was met de warmte van vandaag wel even lekker. Na een gezellig rondje aan de bar lekker blijven eten bij Hemingway's. Er was vanavond BBQ avond met een live salsaband, daarom werd het wat later dan normaal. Aiden had ondanks dat hij flink moe was moeite met in slaap vallen, misschien was het toch net even te veel voor hem?  Geen idee, wel weten we zeker dat hij een fijne dag en avond heeft gehad.

Kan ik iets bestellen?Tja zonsondergangWat????

1. Jansje van loggem:
    18 februari 2019
    Fijn dat Aiden weer begint op te knappen.
    Fijn om te lezen allemaal.
    Xx
  2. Nicole:
    18 februari 2019
    Wat fijn dat het vandaag beter gaat met Aiden. Wauw wat goed van Aiden zijn reactie. Leuk dat hij er weer zo'n zin in heeft. Heel veel succes morgen en geniet ervan met zijn allen! Groetjes en liefs Nicole